Kaikille perheenjäsenille
Hintatakuu
Ilmainen toimitus
Kotiintoimitus

Ostoehdot

Yleistä

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan osoitteessa www.kotitapetti.fi tapahtuvaan verkkokaupankäyntiin. Sopimusehdot ovat voimassa yli 18-vuotiaille, Suomessa asuville yksityisasiakkaille. Ehdot pätevät kaikkiin LN Färg och Tapetbutik AB:n (Kotitapetti) toimituksiin ja asiakas sitoutuu aina tilauksen tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.

Tietoja yrityksestä

Verkkosivut omistaa ja niitä hallinnoi:
LN Färg och Tapetbutik AB
Polygonvägen 45
18766 Täby
Ruotsi

Y-tunnus: 2774415-7
ALV-tunnus: FI27744157

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Puhelin: +46 (0)8-26 11 11
Sähköposti: asiakaspalvelu@kotitapetti.fi

Tilaaminen

Kotitapetti.fi-verkkokaupasta voit tilata tuotteita helposti ja turvallisesti. Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ne kassalla. Tilauksen vahvistaminen tapahtuu kassalla tilauksen viimeisessä vaiheessa. Tässä vaiheessa velvollisuutenasi on myös maksaa tilaus. Vietyäsi tilauksen päätökseen saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Vahvistus, joka sinun tulee säilyttää, sisältää tärkeää tietoa tilauksestasi.

Tilauksen muuttaminen

Jos haluat tehdä tilaukseesi muutoksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Huomaathan, että tilaukseen voi tehdä muutoksia vain ennen tilauksen käsittelyä/lähettämistä.

Tilauksen peruuttaminen

Jos haluat peruuttaa tilauksesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Huomaathan, että voit perua tilauksen vain ennen tilauksen käsittelyä/lähettämistä.

Hinnat ja maksu

Kaikki hinnat ilmoitetaan euroina (EUR), ja hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä mahdollisia toimituskuluja, katso lisää alta kohdasta ’Toimitus’. Tarjoukset ja kampanjat ovat voimassa niin kauan, kuin verkkosivuilla mainitaan tai jos muita ehtoja ei ole mainittu, niin pitkään kuin tuotteita riittää.

Kotitapetti.fi-sivustolta löytyvät hinnat ovat tämänhetkisiä hintoja euroissa, sis. 24 % ALV. ALV ja mahdolliset toimituskulut ilmoitetaan kassalla ennen ostoksen vahvistamista. Jos ALV muuttuu, pidätämme oikeuden muuttaa hintojamme vastaavasti. Hintamuutokset voivat tapahtua milloin tahansa ilman erillistä ilmoitusta.

Valikoimassamme on yli 20 000 tuotetta ja hinnoissa sekä tiedoissa saattaa toisinaan esiintyä virheitä. Jos tuotteen hinta tai oston yhteydessä annetut tuotetiedot ovat virheellisiä ja olet huomannut tai sinun olisi pitänyt huomata tämä tilaushetkellä, hinta tai tiedot eivät päde ostoon. Tässä tapauksessa otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian havaittuamme virheen. Näissä tapauksissa pidätämme oikeuden muuttaa hintaa ja veloittaa erotuksen tai antaa sinun peruuttaa ostoksen ja saada hyvityksen.

Käytämme valikoimaamme kuuluvien tuotteiden hinnoittelussa mallia, jonka avulla voimme säätää hintojamme erilaisissa digitaalisissa kanavissa niin, että ne ovat aina relevantteja ja luovat arvoa kullekin kohderyhmälle. Tämä tarkoittaa, että tuotteen hinta voi vaihdella sen mukaan, minkä kanavan kautta asiakas saapuu sivustolle. Hintojen muuttaminen tapahtuu sen perusteella, miltä digikanavalta kävijä tulee, ts. yksittäiset käyttäjätiedot, ominaisuudet tai käyttäytyminen eivät vaikuta hintaan.

Verkkokaupan maksupalveluna toimii Klarna Checkout. Klarna puolestaan tarjoaa sinulle asiakkaana useita eri maksuvaihtoehtoja. Näet Klarnan maksuvaihtoehdot, kun sinut on tunnistettu. Tiedot, jotka sinun on määritettävä tunnistamiseen, voivat vaihdella tilauksen ja asiakkaan välillä.

Korttimaksu

Korttimaksut salataan maksukumppanimme toimesta PCI DSS -standardin mukaisesti. Jos käytät maksamisessa luotto- tai pankkikorttia, myyjä voi varata ostohinnan kortilta tilauksen yhteydessä. Maksu veloitetaan kortilta samana päivänä, kun tilaus lähetetään. Hyväksymme seuraavat kortit: Visa, Mastercard, American Express.

Klarna-lasku

Maksaessasi laskulla lähetetään lasku sinulle samana päivänä, jona tuotteet lähetetään varastoltamme. Eräpäivä ilmoitetaan laskussa. Laskulla maksettaessa maksuaika on 14 päivää laskien siitä päivästä, jona tuotteet lähetetään. Laskulla maksettaessa maksukumppanimme vaatii sosiaaliturvatunnuksesi luottoarvioinnin suorittamiseksi ja tilauksen lähettämistä varten väestörekisterissä ilmoitettuun osoitteeseesi. Lue lisää Klarnan laskuehdoista täältä

Klarna-laskulla maksettaessa sinulta ei peritä ylimääräisiä laskutuskuluja. Mikäli maksusi myöhästyy, lisätään laskuusi muistutusmaksu ja viivästymiskorko Klarnan ehtojen mukaisesti. Mikäli maksua ei yhä suoriteta, siirretään tapaus perintätoimistolle, mikä voi puolestaan aiheuttaa lisäkustannuksia.

Klarna-osamaksu

Sinulla on mahdollisuus valita maksutavaksi myös Klarna-osamaksu ja Klarna-tili. Aivan kuten normaalilla laskulla ostaessa, saat tavarat ennen maksamista. Voit jakaa maksun 6, 12 tai 24 kuukauden eriin. Klarna-tili puolestaan yhdistää kaikki kuukauden aikana tekemäsi ostokset kätevästi yhteen laskuun. Kuukausilaskusta tulee maksaa tietty minimisumma, mutta etuna on, että voit maksaa ostokset omassa tahdissasi pidemmällä aikavälillä. Lue lisää Klarna-osamaksun ja Klarna-tilin ehdoista täältä

Klarna-suoramaksu

Klarnan suoramaksupalvelun avulla voit maksaa tilauksesi suoraan pankkitililtäsi. Klarna ei koskaan luovuta pankkitietojasi muille kuin pankillesi. Valitessasi tämän maksutavan sinut ohjataan verkkopankkiisi, jossa kirjaudut sisään ja hyväksyt maksun normaaliin tapaan. Suoramaksupalvelu tarjotaan asiakkaalle hyväksytyn luottotarkistuksen jälkeen, johon joissakin tapauksissa kuuluu luottotietojen hankkiminen. Maksu veloitetaan tililtäsi yleensä samaan aikaan, kun tilaus lähetetään varastoltamme.

Toimitus

Kotitapetti toimittaa kaikkialle Suomeen, pois lukien Ahvenanmaa. Tilauksesi toimituksesta vastaa UPS, joka toimittaa tilauksesi pääsääntöisesti kotiosoitteeseesi.

Pyrimme lähettämään omalta varastoltamme lähetettävät tuotteet yhden arkipäivän sisällä tilauksen tekemisestä. Normaali toimitusaika näille tuotteille on 1-5 arkipäivää siitä lähtien, kun tilauksesi on lähetetty varastoltamme. Kun tilaus on lähetetty varastoltamme, saat sähköpostiisi toimitusvahvistuksen, joka sisältää linkin paketin seurantaan.

Mikäli tilaamasi tuote lähetetään muualta kuin omasta varastostamme, saattaa toimitusaika olla pidempi. Voit tarkistaa toimitusaika-arvion tuotesivulta.

Toimitusmaksu

Tarjoamme ilmaisen toimituksen. Isompiin toimituksiin lisätään toimitusmaksu, joka lasketaan ja ilmoitetaan kassalla.

Noutamattomat tilaukset

Jos asiakas ei nouda tilausta noutopisteeltä määräajan puitteissa tai kieltäytyy vastaanottamasta sitä, palautuu tilaus varastollemme. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli toivot, että lähetämme toimituksen sinulle uudestaan. Varaamme oikeuden veloittaa maksun uudesta toimituksesta.

Myöhästynyt toimitus

Mikäli toimitus on myöhästynyt asiakkaan kannalta merkittävällä tavalla, on hänellä oikeus purkaa ostosopimus ilman lisämaksua. Kotitapetti ei vastaa myöhästymisestä eikä se ole velvollinen tarjoamaan vahingonkorvausta tai hyvitystä, mikäli myöhästyminen johtuu Kotitapetista riippumattomista syistä, ellei siitä ole erikseen sovittu osapuolten kesken tai ellei voimassa oleva laki niin velvoita.

Kuljetuksesta aiheutuneet vahingot ja viat

Kotitapetti vastaa tilauksestasi siihen asti, kunnes olet vastaanottanut toimitetun tilauksen. Mikäli vastaanottamasi lähetyksen paketti ja/tai tuote on selvästi vahingoittunut, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme mitä pikimmiten sähköpostitse tai puhelimitse.

Tuotetta palauttaessasi olet asiakkaana vastuussa lähettämistäsi tuotteista. Siksi kehotamme sinua valitsemaan lähetystavan, joka mahdollistaa lähetyksen jäljittämisen.

Peruutusoikeus ja palautukset

Tarjoamme yksityisasiakkaillemme 14 vuorokauden peruutusoikeuden. 14 vuorokauden ajanjakso lasketaan siitä päivästä lähtien, jona olet vastaanottanut tilauksesi. Peruutusoikeus ei koske mittatilaus-/kustomoituja tuotteita.

Näin käytät peruutusoikeuttasi

Voit hyödyntää peruutusoikeutta ilmoittamalla meille, että perut kaupan. Ilmoituksen tulee tapahtua ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse. Vaihtoehtoisesti voit käyttää tätä standardimuotoista peruuttamislomaketta. Et voi perua kauppaa jättämällä tilausta noutamatta tai kieltäytymällä vastaanottamasta sitä.

Näin palautat tuotteen

Ilmoita meille tilausnumerosi sekä palautettavien tuotteiden tuotenumerot ja kappalemäärä. Tämän jälkeen lähetämme sinulle tulostettavan palautustarran. Palautustarran vastaanotettuasi tulee sinun palauttaa tilaus/tuote ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet ilmoittanut meille, että perut kaupan. Pakkaathan tuotteen huolellisesti ja liitä paketin sisään tilauksesi tiedot (tilausnumero, palautettavien tuotteiden tuotenumerot ja kappalemäärä). Liimaa palautustarra paketin päälle ja vie paketti palautustarrassa ilmoitetun toimituskumppanin palvelupisteeseen. Pyydäthän toimituskumppanilta kuitin palautuksesta. Säästä lisäksi paketin seurantanumero.

Palauttaessasi tilauksesi tai osan siitä varastollemme emme vaihda palautettuja tuotteita toisiin automaattisesti. Jos haluat vaihtaa tuotteen, sinun on palautettava alkuperäinen tuote ja tehtävä sen jälkeen uusi tilaus verkkokaupassamme.

Asiakkaana vastaat itse välittömistä kustannuksista, joita tuotteiden palauttamiseen liittyy. Nämä kustannukset ovat palautustarraa käyttäessä 20 euroa.

Takaisinmaksu

Kun perut kaupan, palautamme kaikki sinulta kaupan yhteydessä saamamme maksut, mukaan lukien mahdolliset toimituskustannukset tuotteidesi toimituksesta. Emme kuitenkaan ole velvollisia palauttamaan ylimääräisiä kuluja, mikäli olet valinnut muun kuin edullisimman tarjoamamme toimitustavan. Mikäli palautat vain osan tilauksesta, emme palauta mahdollisia toimituskuluja.

Palautamme summan sinulle ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet ilmoittanut meille peruvasi kaupan. Voimme kuitenkin pidättäytyä maksun palauttamisesta, kunnes olemme vastaanottaneet palautuksen tai kunnes saamme todisteen siitä, että palautuspaketti on lähetetty.

Palautettava summa maksetaan aina alkuperäisen tilauksen yhteydessä käytetyllä maksutavalla.

Tuotteiden vaihto

Emme vaihda palautettuja tuotteita toisiin automaattisesti. Jos haluat vaihtaa tuotteen, sinun on palautettava alkuperäinen tuote ja tehtävä sen jälkeen uusi tilaus verkkokaupassamme.

Arvonalennusvähennys

Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeus koskee myyntikelpoisia ja käyttämättömiä tuotteita. Tästä syystä palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäispakkauksissaan.

Ostaja voi kokeilla tai testata tuotetta asianmukaisella tavalla tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi ilman, että peruuttamisoikeus raukeaa. Jos tavaran testaaminen ylittää sen, mikä on kohtuullista ja välttämätöntä, ostaja voi olla vastuussa tuotteen mahdollisesta arvonalenemisesta.

Asiakkaana vastaat siitä, että tuote saapuu meille takaisin vahingoittumattomana. Sinun tulee siksi paketoida tuote tavalla, joka varmistaa, ettei tuote vahingoitu kuljetuksen aikana. Olet vastuussa palautetuista tuotteista siihen saakka, että vastaanotamme lähettämäsi paketin. Säästäthän tämän vuoksi kuitin palautuksesta sekä paketin mahdollisen seurantanumeron.

Reklamaatio-oikeus

Yksityisasiakkaana sinulla on oikeus reklamoida virheellinen tuote. Reklamaatio-oikeus koskee alkuperäisvikoja, kuljetusvahinkoja sekä tuotteita, jotka poikkeavat siitä, mitä on sovittu asiakkaan ja Kotitapetin välillä tai muuten osoitettavia virheitä.

Kotitapetti vapautuu virhevastuusta, mikäli tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tavaran vääränlaisesta käytöstä, tapaturmasta tai muista ostajan puolella tapahtuvista seikoista. Tavallista kulumista ei lasketa tuotteen virheeksi.

Virheen ilmettyä sinun tulee reklamoida tuote kohtuullisen ajan kuluessa, mahdollisimman pian ja ilman tarpeetonta viivästystä. Kaksi (2) kuukautta virheen havaitsemisesta katsotaan kohtuulliseksi ilmoitusajaksi.

Mikäli havaitset tuotteessa virheen ja ilmoitat tästä meille kohtuullisen ajan sisällä, sinulla on ensisijaisesti oikeus saada tuote korvattua uudella tuotteella. Tietyissä tapauksissa asiakkaalla on oikeus purkaa kauppa ja saada tuotteesta maksettua summaa vastaava rahanpalautus tai hinnanalennus.

Reklamaatiotapauksissa pyydämme, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme ja että kuvailet vikaa mahdollisimman tarkasti. Lähetäthän meille tilausnumerosi, viallisen tuotteen tuotenumeron sekä kuvan, josta tuotteen virhe ilmenee. Mikäli reklamaatio hyväksytään, lähetämme sinulle palautustarran, jonka avulla voit palauttaa viallisen tuotteen meille veloituksetta.

Yhteystiedot reklamaatiotapauksissa

Sähköposti: asiakaspalvelu@kotitapetti.fi

Puhelin: +46 (0)8-26 11 11

Hintatakuu

Tarjoamme hintatakuun yksityisasiakkaillemme. Jos löydät saman tuotteen edullisemmin toisesta verkkokaupasta ja ilmoitat tästä meille ennen tilauksen tekemistä, niin tulemme vastaan hinnassa. Tuotteen on oltava samaa tuotemerkkiä ja mallia, sillä on oltava samanlaiset ominaisuudet ja se on oltava ostettavissa samoin ehdoin. Hinnan tulee sisältää arvonlisävero, toimituskulut jne. Halutessasi hyödyntää hintatakuun lähetä linkki toisen verkkokaupan tuotteeseen asiakaspalvelutiimillemme.

Hintatakuun käyttäminen edellyttää, että lähetät hintatiedot meille. Hintatakuuta ei voida soveltaa tuotteisiin, jotka ovat loppuunmyynnissä tai joihin on sovellettu erityisalennuksia (esim. tervetuliaisalennus, syntymäpäiväalennus tai vastaava). Hintatakuu koskee vain verkkokauppoja, ei fyysisiä myymälöitä. Yrityksellä tulee olla suomalainen Y-tunnus tai ALV-numero. Hintatakuuta ei voi hyödyntää jo toimeenpantuihin tilauksiin. Hintatakuumme rajoittuu 600 euron tilauksiin.

Varaukset

Kotitapetti pidättää oikeuden perua sopimuksen ilman, että tästä voidaan vaatia hyvitystä, mikäli asiakas on tehnyt ostoksen vilpillisessä mielessä perustuen sellaisiin verkkokaupassa annettuihin virheellisiin tietoihin, jotka asiakas tunsi tai jotka olivat selvästi virheellisiä. Tällaisiin virheellisiin tietoihin sisältyvät tuotteiden hintaa tai määrää koskevat virheelliset tiedot.

Force Majeure

Kotitapetilla on oikeus olla täyttämättä tämän sopimuksen velvoitteita tilanteissa, joille Kotitapetti ei ole mahtanut mitään tai joita Kotitapetti ei voinut ennustaa tai ohittaa. Asiakkaalla ei myöskään ole oikeutta korvaukseen vahingosta, joka hänelle aiheutuu Kotitapetin viivästyksen tai virheen vuoksi, jos viivästys tai virhe johtuu esteestä, joka on Kotitapetin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jonka seurauksia Kotitapetti ei olisi kohtuudella voinut välttää. Tämä koskee mm. viranomaistoimintaa tai -laiminlyöntejä, uutta tai muutettua lainsäädäntöä, työselkkausta, sotaa tai sodan uhkaa, tulipaloa, räjähdystä, tulvaa, luonnonkatastrofia tai suuronnettomuutta.

Erimielisyydet

Riidat LN Färg och Tapetbutik AB:n (Kotitapetti) ja asiakkaan välillä käsitellään lainmukaisessa tuomioistuimessa. Jos riita käsitellään kuluttajariitalautakunnassa, seuraa LN Färg och Tapetbutik AB lautakunnan päätöstä asiaa koskien. Voit ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivujen kautta tai soittamalla numeroon 02 9553 6901. Voit myös tehdä valituksen Euroopan Komission verkkovälitteisen riidanratkaisuportaalin kautta täällä.