Oikean värin ja tapetin valinta voi tehdä ihmeitä kodillesi. Ne voivat nostaa huoneen ilmettä, luoda tietyn tunnelman ja antaa kodillesi henkilökohtaisen kosketuksen. Mutta niin monien vaihtoehtojen joukosta voi olla vaikea tietää, mistä aloittaa. Tässä jaamme parhaat vinkkimme täydellisen värin ja tapetin löytämiseksi juuri sinun kotiisi.
Ennen kuin alat etsiä täydellistä väriä tai tapettia, on tärkeää miettiä huoneen käyttötarkoitusta. Onko kyseessä makuuhuone, jossa haluat luoda rauhallisen ja rentouttavan tunnelman, vai onko se keittiö, jossa haluat energisemmän ja piristävämmän ilmapiirin? Väri ja tapetti voivat vaikuttaa suuresti siihen, miltä huone tuntuu, joten on tärkeää valita jotain, joka sopii huoneen tarkoitukseen.
Jos haluat luoda rentouttavan tunnelman makuuhuoneeseesi, voi olla hyvä idea valita rauhallisempia värejä, kuten sinistä, vihreää tai purppuraa. Nämä värit ovat rauhoittavia ja voivat auttaa sinua rentoutumaan pitkän päivän jälkeen. Jos suosit tapetteja, voit valita kuosin, jossa on pehmeitä, orgaanisia muotoja tai tekstuurin, joka muistuttaa luonnonmateriaaleja, kuten pellavaa tai puuvillaa.
Toisaalta keittiössä voi olla mukavaa käyttää hieman energisempiä värejä, kuten keltaista, oranssia tai punaista. Nämä värit tunnetaan siitä, että ne stimuloivat ruokahalua ja luovat lämpimän ja kutsuvan tunnelman. Jos valitset tapetin keittiöön, on tärkeää valita sellainen, joka on helppo pyyhkiä puhtaaksi ja joka kestää kosteutta ja roiskeita. Geometrisen kuosin tai herkullisen tekstuurin omaava tapetti voi olla hyvä valinta.
Huoneen valaistus voi vaikuttaa suuresti siihen, miltä väri ja tapetti näyttävät. Huone, jossa on paljon luonnonvaloa, voi kestää voimakkaampia ja rohkeampia värejä, kun taas vähemmän valoisassa huoneessa voi olla tarpeen käyttää vaaleampia ja neutraalimpia sävyjä, jotta se ei tunnu liian pimeältä ja ahtaalta. Muista myös, että värit voivat näyttää erilaisilta eri aikoina päivästä ja riippuen siitä, miten valo osuu huoneeseen.
Lopuksi haluamme rohkaista sinua kokeilemaan värejä ja tapetteja. Vaikka rohkean ja erilaisen valinta saattaa tuntua hieman pelottavalta, se voi todella kannattaa loppujen lopuksi. Voimakkaan värinen korostusseinä tai jännittävän kuosin omaava tapetti voi antaa kodillesi sen pienen lisän, joka tekee siitä ainutlaatuisen ja henkilökohtaisen.
Meiltä löydät laajan valikoiman värejä ja tapetteja eri tyyleissä ja hintaluokissa. Valikoimassamme on kaikkea klassisista, ajattomista sävyistä trendikkäisiin, moderneihin kuoseihin. Etsitpä sitten jotain rauhoittavaa ja rentouttavaa tai jotain pirteää ja energistä, meillä on jotain juuri sinulle ja kodillesi. Anna meidän auttaa sinua löytämään täydellinen väri ja tapetti unelmakotisi luomiseen!
We partner with merchants who want to offer a smoooth shopping experience.
Checkout with any of these merchants who offer to “Pay later in 30 days with Klarna.”
Once the merchant confirms shipment of your order, we will send you a digital invoice due in 30 days.
Receive your order and keep what you like, and return the rest.
Once you are happy with your order, you can pay your final balance with a valid credit card, debit card or bank account. Best of all, we don’t charge you any fees or interest.
It’s that easy! No need to pay upfront and worry about slow returns holding up your funds.
The following Payment Option Terms apply between Klarna Inc. ("Klarna," we," or "us") and the user of this payment option ("you"). In addition to these Payment Option Terms, your use of the Klarna Services are governed by the Klarna Shopping Service, which include your agreement to:
If you do not agree to these terms, you must not use the Klarna Services. The Klarna Shopping Service combined with these Payment Option Terms are a contract between you and Klarna.
If you are offered Pay later in 30 days digital invoice, you have the option to pay for your purchase at a later date – typically 30 days after the item has shipped. Upon your purchase with Pay later in 30 days digital invoice, you will receive an invoice from Klarna by email, stating when payment is due. You will make your payment directly to Klarna. If you make your Pay later in 30 days digital invoice payments to the merchant directly, your payments may not be delivered to Klarna in a timely manner, causing you to miss the applicable due date(s) described below. Any inquires and disputes regarding your Pay later in 30 days digital invoice payments should be directed to Klarna, not the merchant.
Due Date: You will have a period of 30 days to pay your Pay later in 30 days digital invoice. This period commences when the merchant confirms shipment of the goods, and the last day of such period is the “Due Date.” As soon as an item ships, Klarna will receive notification from the merchant and Klarna will then send you an e-mail informing you of the date by which payment is to be made, along with details about how payment must be made. Your payment is due to Klarna by 8:00PM Eastern Time on your Due Date.
We will refund any overpayment in excess of $1USD to you. You authorize us to make the refund electronically or using an ACH, (a) if you made the original payment electronically or using an ACH, or (b) if you typically make payments for digital invoice electronically or using an ACH.
Late Payment: If you fail to make full payment by the Due Date, you will be in default and unable to use the service in the future.
Returned Payment Fee: If you attempt to pay for a Pay later in 30 days digital invoice via check or Automated Clearing House and your payment is returned unpaid when we present to your bank or financial institution for “not sufficient funds” or for other reasons such as a closed account, we will charge you a Returned Payment Fee of up to $27USD. However, the Returned Payment Fee will not exceed the total amount you owe.
Default: You will be in default if you: (a) fail to make a payment in full by the Due Date; (b) become the subject of insolvency or bankruptcy proceedings; (c) supply false, misleading or incorrect information to us; (d) a payment is unpaid and returned to us by your bank; or (e) violate or are unwilling to comply with any provision in the Terms.
If you are in default, Klarna may employ a debt collection agency to receive payment and you will have to pay all reasonable costs (including attorney’s fees) incurred by Klarna and/or the debt collection agency. Additionally, if you are in default, Klarna may report this information to credit bureaus.
Consent to Receive Debt Collection Emails: In the event that your account goes into default, you consent to receive debt collection emails from our debt collection service provider, TrueAccord Corp. You certify that any email address you provide to Klarna can be used by TrueAccord Corp. for debt collection communications. You also certify that any email address you provide is a personal email address and not a work email address. If you change your email address, it is your obligation to update your email address with Klarna.
Klarna
Klarna Inc. PO Box 8116, Columbus, OH 43201. Klarna Customer Service.
Complaints
For complaints, the information provided on www.klarna.com applies. If you have a complaint towards Klarna, you can submit your complaint through the contact form on Klarna’s website (klarna.com) or via postal mail with the keyword "Complaint” to Klarna’s address.